2021/06/07

Santurtzik Doctor Ferrán eta Lauaxeta kaleen arteko ingurua hobetuko du - Santurtzi mejora el entorno entre Doctor Ferrán y Lauaxeta



Santurtziko Udala Doctor Ferrán kaleko 2. eta 7. zenbakien artean dauden eskaileren ingurunea hobetzen ari da gaur egun. Eskailera horiek beheko patio baterako sarbidea ematen dute, eta hortik Lauaxeta kaleko 2. eta 4. zenbakietara sartzen da. Han, eskailera zentratu berriak eraikitzen ari dira, albo bakoitzean parterreak dituztenak, dagozkien horma eta ezpondekin. Horrela, guztiz berritzen ari dira eta eremuak duen ezponda egonkortzen ari dira. 2,7 metroko garaiera gainditzeko lan horiek Berehalako Jarduketa Lantaldea egiten ari da.

Eskailera irisgarrien trazadura berria sortzeaz eta ezponda hobetzeaz gain, espaloien eta kaltetutako patioaren zatia lauzatu egingo da, baita eskailera-burua ere, eta babes-baranda bat jarriko da ezpondaren goialdean eta eskaileraren albo bietan, eskubanda bikoitzarekin, eta inguruko atariei irisgarritasuna emango zaie eremu publikoan. Era berean, Udala inguruko auzokideen komunitateekin batera lan egiten ari da "eremu pribatuan batera jarduteko eta modu orokorragoan jarduteko", adierazi du Álvaro Aresti Obra eta Zerbitzuetako zinegotziak prentsaurrekoan.

Hobekuntzak lorategi-eremuetan

Azaldutako hobekuntzez gain, dauden bi parterreak berdiseinatu dira, eskaileren albo bietan dauden lorategi simetrikoena. Horietako bakoitzaren beheko aldean bi zuhaitz txiki eta belarren aurkako sare bat landatuko dira gainazal osoan, udako loraldi desberdinak izango lituzketen zuhaixka-konposizio batez hornituta. Tanta-jario bidezko ureztatze-sistema bat ere instalatuko da, uraren kontsumoari dagokionez ingurumen-eraginkortasuna hobetzeko. "Ingurunea hobetzea da kontua, ez bakarrik politago jartzeko, baizik eta ekintzetan jasangarritasun-irizpideak aplikatzeko, diseinuarekin bat datozenak eta gure ingurunea zaintzen dutenak", gaineratu du Arestik.

Ranzarik egingo duen lorezaintza jarduketa horrek 7.000 euro inguruko gastua ekarriko du, eta ingurune naturalagoa eta lagunkoiagoa sortzen lagunduko du, Kabiezes inguruko bizilagunen bizi-kalitatea hobetzen laguntzeko.

Argiztapenaren hobekuntza

Eskailera, zorua eta lorategiak birmoldatzeaz gain, inguruko argi guztiak berrituko dira eta Lauaxeta kaleko sarbidean dagoen tunelaren argiztapena areagotuko da. Horrela, guztira 3 luminaria jarriko dira (bi paldo eta proiektagailu bat fatxadan) eta lan horiek, obra zibila amaitutakoan, udal-argiztapeneko zerbitzuak egingo ditu.

Lan horiek hilabeteko epean bukatzea aurreikusten da. Inguruko irisgarritasuna izateko, argiztapena hobetzeko eta lorategi berriak egiteko lan horiek udal-kutxetako 47.000 euro baino gehiagoko inbertsioa ekarriko dute.

Santurtzi mejora el entorno entre Doctor Ferrán y Lauaxeta

El Ayuntamiento de Santurtzi se encuentra actualmente mejorando el entorno de las escaleras que se ubican entre los números 2 y 7 de la calle Doctor Ferrán y que dan acceso a un patio inferior por el que se accede al número 2 y 4ª de la calle Lauaxeta. Así, se están construyendo unas nuevas escaleras centradas, con parterres a cada lado, con los muros y taludes correspondientes, renovando de forma íntegra y estabilizando así el talud en el que se asienta la zona. Estos trabajos, que salvan una altura de 2,7 metros, están siendo acometidos por las Brigadas de Acción Inmediata.

Además de la creación de un nuevo trazado de escaleras accesibles y la mejora del talud, se procederá a embaldosar la parte de las aceras y del patio afectado, así como el descansillo y se colocará barandilla de protección en la parte superior del talud y en los lados de la escalera, con doble pasamanos, y dotando de accesibilidad en zona pública los portales del entorno. Asimismo, el consistorio trabaja junto a las comunidades de vecinos y vecinas de la zona “con el fin de favorecer una actuación conjunta en la zona privada y de esta manera poder actuar de una forma más global”, ha señalado en rueda de prensa el concejal de Obras y Servicios, Álvaro Aresti.

Mejoras en zonas ajardinadas

Junto a estas mejoras, también se incluye el rediseño de los dos parterres existentes, dos jardines simétricos que se sitúan a ambos lados de la escalinata. En la parte baja de cada uno de ellos se plantarán dos pequeños árboles y una malla antihierbas en toda la superficie, dotándolos de una composición de arbustos que tendrían distintas floraciones estivales. También se instalará un sistema de regadío por goteo, mejorando así la eficiencia medioambiental en lo relativo al consumo de agua. “Se trata de mejorar el entorno no solo para ponerlo más bonito, sino para aplicar en las acciones criterios de sostenibilidad que conjugan perfectamente con el diseño y cuidan nuestro entorno”, ha añadido Aresti.

Toda esta actuación en la jardinería, acometida por parte de personal de Ranzari, supondrá un desembolso de alrededor de 7.000 euros, y contribuirá a generar un entorno más natural y amigable que ayude a mejorar la calidad de vida de los y las vecinas de esta zona de Kabiezes.

Mejoras en la iluminación

Junto a la remodelación de la escalera, suelo y zona ajardinada, se renovará toda la iluminación de la zona, reforzando la misma en el túnel de acceso por la calle Lauaxeta. Así, se colocarán un total de 3 luminarias (dos báculos y un proyector en fachada) y estos trabajos se acometerán, una vez que concluya la obra civil, por parte del servicio de alumbrado municipal.

2021/06/06

Santurtziko 250 komertziotik gora Kontsumoko Arbitraje Sistemara atxikita daude, bezeroen eta enpresaren arteko gatazkak ebazteko - Más de 250 establecimientos de Santurtzi están adheridos al Sistema Arbitral de Consumo, para solucionar conflictos entre clientela y empresas



La relación entre comerciante y clientela se desarrolla en un clima de confianza y seguridad que favorece el acuerdo mutuo. A pesar de esto, en ocasiones surgen conflictos, que precisan la mediación de un tercero imparcial, situación en la que la persona consumidora puede acudir a la Oficina Municipal de Información al Consumidor (OMIC) para que dicha entidad intente lograr una solución satisfactoria.

La OMIC de Santurtzi recibe alrededor de 800 reclamaciones y 3.000 consultas anuales, de las cuales, tan solo un 7% corresponden a conflictos con establecimientos de Santurtzi. En la mayoría de las ocasiones las mediaciones realizadas por esta Oficina dan un resultado favorable, logrando un entendimiento entre las partes. En este sentido, en el 55% de los casos se ha conseguido algún tipo de solución amistosa.

No obstante, en otras ocasiones, es preciso acudir a otra vía al no alcanzar un acuerdo y es en estos casos cuando se pone en marcha el Sistema Arbitral de Consumo, un instrumento sencillo, rápido y eficaz para solucionar conflictos entre personas y empresas.

En Santurtzi, más de 250 establecimientos están adheridos a este sistema, lo que significa que, ante cualquier conflicto de consumo, aceptan voluntariamente este procedimiento para la resolución del mismo.

La OMIC de Santurtzi apuesta por este medio de resolución de conflictos y, con tal motivo ha editado un folleto informativo que puede consultarse en el apartado de Consumo de la web municipal y redes sociales.



Santurtziko 250 komertziotik gora Kontsumoko Arbitraje Sistemara atxikita daude, bezeroen eta enpresaren arteko gatazkak ebazteko

Merkatari eta bezeroen arteko harremanean konfiantza eta ziurtasun giroa ezin garrantzitsuagoa da bien arteko akordioa ondo gauzatu dadin. Hala eta guztiz ere, noizbehinka arazoak sortzen dira, eta ezinbestekoa izaten da hirugarren batek bitartekaritza-lanak egitea. Horrelakoetan bezeroak Kontsumitzailearen Informaziorako Udal Bulegora (KIUB) jo dezake konponbidea topa dezaten.

Izan ere, Santurtziko KIUBek 800 bat erreklamazio eta 3000 bat kontsulta jasotzen ditu urtero, nahiz eta horietatik % 7 baino ez diren txikizkako komertzioen merkatariekin izandako gatazkak.

KIUBen alderdi bien arteko adostasunik lortu ezean, beste bide bat zabaldu beharra dago, Kontsumoko Arbitraje Sistemak eskaintzen duen bidea hain zuzen, tresna azkar eta eraginkorra bera herritarren eta enpresen arteko gatazkak ebazteko.

Santurtzin 250 komertziotik gora daude sistema horri atxikita. Horrek esan nahi du kontsumo-arloan desadostasunik badute, borondatez onartzen dutela bera konpontzeko sistemaren prozedura.

Santurtziko KIUBek gatazkak ebazteko bide honen aldeko apustua egiten du, eta horren harira informazio esku-orri bat argitaratu du, Udalaren webgunearen kontsumo-atalean eta sare sozialetan.