2019/01/25


N-639 errepidean, Santurtzi eta Zierbena artean, bidegorri bat hobetzeko eta garatzeko obrak martxoan hasiko dira

  

Las obras de mejora e incorporación de un bidegorri de la N-639 entre Santurtzi y Zierbena comenzarán en marzo

Jarduketa lizitazio-fasean dago; aurrekontua 1,2 milioi eurokoa da eta trafikoa baretzeko eta ibilgailu, txirrindulari eta oinezkoentzako espazioak beste era batera egokitzeko neurriak ezarriko ditu.

Bizkaia, 2019ko urtarrilak 25. Santurtzi eta Zierbenako kirol porturako jaitsiera lotzen dituen N-639 errepidearen tartea egokitu egingo da ibilgailu, txirrindulari eta oinezkoen bizikidetza hobea lortzeko. Besteak beste, eta Santurtziko alkateak eta Ekonomi eta Lurralde Garapena Sustatzeko foru diputatuak iragarri duten bezala, bide hau hobetzeko jarduketaren barruan bereizita egongo den bidegorri bat eraikiko da eta trafikoa baretzeko neurriak aplikatuko dira. Aintzane Urkijok eta Imanol Pradalesek azaldu dute obrak aurtengo martxoan hasiko direla eta 6 hileko iraupena izango dutela. Proiektua lizitazio-fasean dago eta oinarrizko aurrekontua 1.243.656 euro da.

Jarduketaren barruan N-639 errepidearen aldaketa funtzionala burutuko da 15+900 eta 18+500 kilometro-puntuen artean; lan hauen helburua oinezkoen eta txirrindularien erabilera berrien eskaerari egokitzea da. Aldi berean, ezarri da espazioak beste era batera egituratiko direla; bidearen ardatza lekuz aldatuko da eta horrela plataforman sortuko den gaindikina txirrindulariek zirkulatzeko bide bereizi moduan erabili ahal izango da.

Diseinuari dagokionez honako irizpide hauek ezarri dira:

Espazioen banaketa:

Errepidearen gaur egungo funtzionaltasuna mantenduko dela bermatzea (sarbideak, erdiko erreiak, etab.) 50 km/o-ko abiaduran. Bi erreiko ereduzko ebakidura zehatza ezarri da; errei bakoitzak 3,5 m ditu. Gaur egun espaloiak duen zabalera mantendu egingo da.

Bi noranzkoko bizikletentzako erreia, alboko elementu bereizgailuz babestuta egongo dena; errei honek 2,50 metroko zabalera eduki beharko du.

Ekipamenduen integrazioa:

Autobus geldilekuak dauden aldeetan hiriko tratamendua garatuko da ad hoc badiak sortzeko; trafikoa baretzeko neurriak aplikatuko dira eta ibilbideak eratuko dira oinezkoen konektibitatea osatzeko. Oinezkoak autobus geldilekuetara iristea errazteko proiektuan hiri igarobide goratu berri ezarri dira geldilekuak dauden tokietan bertan.

 Las obras de mejora e incorporación de un bidegorri de la N-639 entre Santurtzi y Zierbena comenzarán en marzo

La actuación, que se encuentra en fase de licitación con un presupuesto de 1,2 millones de euros, contempla medidas de calmado de tráfico y readecuación del espacio para vehículos, ciclistas y peatones.

El tramo de la carretera N-639 que conecta Santurtzi y la bajada al puerto deportivo de Zierbena se readecuará para una mejor convivencia entre vehículos, ciclistas y peatones. Así, tal y como han anunciado la alcaldesa de Santurtzi y el diputado foral de Desarrollo Económico y Territorial, la actuación para mejorar esta vía incluirá la adecuación de un bidegorri segregado y medidas de calmado de tráfico.

Aintzane Urkijo e Imanol Pradales han explicado que las obras comenzarán este próximo mes de marzo y se prolongarán durante 6 meses. El proyecto se encuentra en fase de licitación, con un presupuesto base de 1.243.656 euros.

La actuación comprende una transformación funcional entre los puntos kilométricos 15+900 y 18+500 de la N-639 para adecuarla a la demanda de nuevos usos para peatones y ciclistas. Se contempla la readecuación de los espacios, desplazando el eje viario y utilizando el excedente de plataforma como vía para el tránsito segregado de ciclistas.

Como criterios de diseño se contemplan:

Distribución de espacios:

Garantizar el mantenimiento de la funcionalidad actual de la carretera (accesos, carriles centrales, etc…) a una velocidad de 50 km/h. Se fija una sección tipo estricta de dos carriles de 3,5 m cada uno. Se conservará la anchura de la acera actual.

Carril-bici bidireccional protegido con elementos laterales separadores y 2,50 metros de ancho recomendable.

Integración de equipamientos:

Tratamiento urbano en las zonas de las paradas de bus para crear bahías ad hoc, medidas de calmado de tráfico y los correspondientes itinerarios para completar la conectividad peatonal. Para facilitar el acceso de viandantes a las paradas de bus, se han incorporado en el proyecto tres nuevos pasos elevados cuya ubicación coincide con las paradas.

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